Al onze beloftes op een rijtje

Bij De Sfeerhaard kun je een product binnen 30 dagen na ontvangst, gratis ruilen of retourneren. Op deze pagina vind je alle informatie! 

  • Product retourneren? Grote en zware producten worden gratis thuis opgehaald. 
  • Product ruilen? Wij komen het nieuwe artikel gratis brengen én nemen de vorige bestelling direct mee. 
  • Geld terug? Binnen 5 werkdagen na ontvangst wordt het aankoopbedrag teruggestort.

We vragen je om het artikel in de originele (onbeschadigde) verpakking te retourneren, inclusief accessoires en met transparante tape op de doos.

Ruilformulier Retourformulier

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over het retourneren of ruilen van een sfeerhaard? Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Het retourneren of ruilen van producten is super makkelijk! Je hebt geen printer nodig. Volg onderstaande stappen en het is zo geregeld:

  1. Vul het online retour- of ruilformulier in.
  2. Pak het product goed en stevig in. Gebruik de originele verpakking en transparante tape om de doos vast te plakken.
  3. Je ontvangt de avond van tevoren een e-mail met een track & trace code. Zo weet je precies wanneer wij jouw bestelling komen ophalen of omruilen!

Wil je een afstandsbediening, kristallen of andere kleine artikelen retourneren? Dan kan je het pakket zelf via de post retourneren. Wij zullen de verzendkosten en het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen na ontvangst overmaken.

Komen jullie mijn pakket ophalen of moet ik deze zelf retourneren?

Dat is afhankelijk van het product! Kleine producten kan je zelf eenvoudig via de post retourneren. Grote en zware artikelen komen we bij je ophalen. Dat scheelt jou veel tijd en moeite! Je ontvangt in dit geval een avond van tevoren een e-mail met alle informatie, inclusief track & trace code.

Kan ik verschillende producten in één doos verpakken?

Ja, we vragen je om alle artikelen die bij elkaar horen in de originele verpakking te retourneren.

Mijn bestelling past niet in één doos, wat nu?

Dat is vervelend! Neem in dit geval contact met ons op.

Hoe meld ik online mijn retourzending aan?

Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Hoe ruil ik mijn producten?

Meld jouw verzoek aan via het online ruilformulier. We bezorgen het nieuwe product als we de vorige bestelling komen ophalen.

Wat zijn de ruil- en retourvoorwaarden?

Je kunt jouw bestelling binnen 30 dagen na ontvangst gratis retourneren of ruilen. 

Er zijn twee opties: 

  1. Het product gratis ruilen voor een ander model of formaat. 
  2. Het product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Je kunt jouw keuze aangeven in het online retour- of ruilformulier.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om het product in de originele staat, inclusief accessoires en onbeschadigd mee te geven aan onze chauffeurs

Wat als ik mijn bestelling ruil voor een goedkoper of duurder product?

In het geval van een goedkoper product ontvang je het restbedrag binnen 5 dagen nadat wij jouw pakket in goede orde hebben ontvangen op jouw rekening. Bij een duurder product kan je bij levering het restbedrag pinnen of aan de deur contant betalen. Indien je liever een betaallink ontvangt kan je dit doorgeven aan onze klantenservice.

Moet ik betalen voor een retourzending?

Nee, in de meeste gevallen niet! Pakketjes en brievenbuspost, zoals sierstenen, kan je gratis versturen. Wij maken de verzendkosten en het aankoopbedrag binnen drie dagen naar jouw betaalrekening over. Grote of zware artikelen, zoals sfeerhaarden komen we gratis ophalen.

Mocht je niet thuis zijn wanneer wij de retourzending komen ophalen, dan wordt er voor de tweede keer €75,- in rekening gebracht.

Moet ik betalen voor het ruilen van een product?

Nee, het ruilen van de producten van De Sfeerhaard is gratis.

Kan ik een afgeprijsd product gratis retourneren?

Ja, je kunt alle ongebruikte producten binnen 30 dagen gratis retourneren.

Kan ik mijn retourzending nog annuleren?

Uiteraard, je mag je altijd bedenken! Heb je een afhaalafspraak gemaakt? Laat het dan even weten aan onze klantenservice. Dan zorgen wij ervoor dat de koerier niet bij je langskomt.

Ik was niet thuis toen jullie mijn retourzending kwamen ophalen, wat nu?

Wanneer je niet thuis bent op het moment dat wij je retourzending komen ophalen, zijn wij genoodzaakt kosten in rekening te brengen. De kosten van een tweede poging bedragen €75,-.

Hoe snel word ik terugbetaald?

We streven ernaar om binnen 5 werkdagen na ontvangst van de goederen, het bedrag terug te storen. Hoe snel het geld daarna op jouw rekening staat, hangt af van de betaalmethode.

Hoe ruil of retourneer ik mijn bestelling als ik heb betaald met Klarna of Afterpay?

Als je een aankoop wilt retourneren of ruilen kan je onderstaande stappen volgen:

  1. Meld je retour aan via onderstaand retour- of ruilformulier. 
  2. Pak het product goed en stevig in. Gebruik de originele verpakking.
  3. Je ontvangt de avond van te voren een e-mail met track & trace code. 
  4. Meld jouw bestelling vervolgens retour via Klarna of Afterpay. 
  5. Zodra wij jouw bestelling in goede orde hebben ontvangen, krijg je indien nodig een e-mail van Klarna of Afterpay voor het nieuw te betalen bedrag. Hoe snel je terugbetaling wordt verwerkt, is afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt. Normaal gesproken is dit binnen 5 dagen. Heb je binnen 10 werkdagen nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Mijn bestelling is incompleet bezorgd, wat nu?

Dat is erg vervelend! Indien voorradig zullen wij het ontbrekende onderdeel binnen twee werkdagen leveren. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Mijn product is beschadigd, wat nu?

Wij doen ons best om alle artikelen schadevrij te leveren. Is er toch iets beschadigd, dan lossen wij dit uiteraard voor je op! Neem in dit geval zo snel mogelijke contact op.

Ik heb een andere vraag, waar kan ik terecht?

Staat jouw vraag er niet tussen? Onze klantenservice helpt je graag! Neem contact op.

Ruil- en retourformulier

Wil jij jouw bestelling retourneren of ruilen?
Vul onderstaand formulier in en wij zorgen dat alles geregeld wordt!

Vancouver 182 zwart

Kies voor de kwaliteit en de veiligheid van een elektrische sfeerhaard.

Bekijk de haarden